کاکتوس

کاکتوس را فقط کاکتوس شناسان می شناسند.

کاکتوس

کاکتوس را فقط کاکتوس شناسان می شناسند.

آخرین مطالب
  • ۹۴/۰۴/۲۴
    تو
نویسندگان

هوالرزاق

1 . دیروز ماجرای "نظر علی طالقانی " برای اولین بار شنیدم و از ته دل گفتم "الله اکبر" تمام تنم یخ کرده بود. دلم برای "خدا " تنگ شد.
2 . دیروز عصر سوار یک سواری شخصی شدم . عجله داشتم . یک خانواده هم بودند . بین راه پیاده شدند . راننده کرایه اضافه از ان ها خواست . به راننده گفتم : کرایه اینقدر نیست .
گفت : کی گفته ؟
گفتم : تاکسی رانی.
گفت : من تاکسی نیستم ، شخصی ام . نرخ خودم تعیین می کنم . این قیمت مال دوران قاجاره ! من سی سال  و اندی ه اینجا زندگی می کنم ، انگار شما تازه اومدین.
گفتم : نخیر ما هم اندی سال هست اینجاییم!
پیاده که شدم ، دو تا سکه صد تومانی برگرداند .
حسم می گفت این پول را یا بینداز صندوق یا پس بده به راننده .
پسش ندادم چون حق اش نبود . اضافه هم گرفته بود.
خواستم برگردم و به او بگویم : این هم صدقه امروز من . پشیمان شدم.
خواستم از جلوی ماشین اش رد شوم ، پول ها را در یک حرکتی که انگار دست خودم نبود انداختم کف خیابان ، درست جلوی ماشین شخصی.
راننده کف و خون قاطی کرد. نگاهش نکردم و راهم را رفتم. او هم به نا راه خودش رفت .
3 . دیشب سر شام توی دلم گفتم : "خدایا " ممنونتم روزی و ندادی دست بنده هات .
4 . صبح توی خیابان سواره و پیاده ها را نگاه کردم . همه به دنبال روزی می رفتند.

با خودم حساب می کنم رزق من از دنیا چیست؟
 ایمان به وحدانیت خدا ، اسلام ، امام رضا ، سلامتی ، سواد ، خانواده ، خانه و ...
"رزاق " یعنی کسی که دائما روزی می دهد و این رزق دادن قطع ناشدنی است. دلم قرص تر شد که "خدای "من هوایم را دارد.
"یا رزاق" رزق مرا افزون کن و محرومم مگردان.
این هم وعده های "خدایی" که خلف وعده نمی کند.

«إِنَّ اللَّهَ هُوَ الرَّزَّاقُ ذُو الْقُوَّةِ الْمَتینُ » 1
«یَبْسُطُ الرِّزْقَ لِمَنْ یَشاءُ»2
«نَحْنُ قَسَمْنا بَیْنَهُمْ مَعیشَتَهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا ؛ ‏3
« وَ ما مِنْ دَابَّةٍ فِی الْأَرْضِ إِلاَّ عَلَى اللَّهِ رِزْقُها ؛
« وَ کَأَیِّنْ مِنْ دَابَّةٍ لا تَحْمِلُ رِزْقَهَا اللَّهُ یَرْزُقُها» 5
« وَ فِی السَّماءِ رِزْقُکُمْ وَ ما تُوعَدُونَ»6
«وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِی الْأَرْضِ» 7
« وَ مِنْهُمْ مَنْ عاهَدَ اللَّهَ لَئِنْ آتانا مِنْ فَضْلِهِ لَنَصَّدَّقَنَّ وَ لَنَکُونَنَّ مِنَ الصَّالِحینَ فَلَمَّا آتاهُمْ مِنْ فَضْلِهِ بَخِلُوا بِهِ وَ تَوَلَّوْا وَ هُمْ مُعْرِضُونَ » 8
« اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ» 9
« مِفْتَاحُ الرِّزْقِ الصَّدَقَةُ » 10

 ________________________________________
1- ذاریا /58
2- رعد/ 26
3-  زخرف / 32
4- هود / 62
5- عنکبوت / 60
6-  ذاریات / 22
7- شورى/27
8- توبه / 76-75
9- کافی / ج‏4 / ص‏10
10- کافی / ج‏4 / ص‏10
  • کودک کاکتوسی

هو الرزاق+ خدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی